Szájsebészet

Szájsebészet​

Szájsebészet

Általánosságban a szájsebészet a fogak, az állcsontok és a lágy részek (nyálmirigyek, íny, ajak) elváltozásainak, megbetegedéseinek gyógyításával foglalkozik, azonban manapság már sok átfedés tapasztalható a fogászat más ágazataival.

Így a szájsebészet számos beavatkozást elvégez, például a fogak és foggyökerek eltávolítását egyszerű és sebészeti úton, gyökércsúcs rezekciót, bölcsességfogak eltávolítását, állcsonttörések, baleset okozta sérülések ellátását, arcüregzárást, a szájüreg daganatainak kezelését stb…

Foghúzás fájdalommentesen

szajseb-copy2.jpg
FÁJDALOM helyett szakértelem

Minden esetben a fogak megmentésére törekszünk konzervatív terápia segítségével (tömés, gyökérkezelés stb.). Azonban vannak olyan esetek amikor ez nem lehetséges. Ilyen például az előrehaladott szuvasodás, nagyfokú gyulladás (góc) a gyökércsúcson, reménytelen prognózisú fogágybetegségben szenvedő fog, vagy nagyfokú fogtörés amikor már nem tudjuk felépíteni a fogat.

Ha elkerülhetetlen a szájsebészeti kezelés, akkor mindenképp érdemes szakértőhöz fordulnia a témában. Segítségére tudunk lenni abban, hogy magabiztosan, félelem nélkül ülhessen be a fogorvosi székbe. Mindezt hogyan?

Megfelelő fájdalom csillapítással mindez megoldható!

Bölcsességfog műtétek

teeth-full-x-ray-FUGEHH8-copy2.jpg
Ferde? Fekszik? Keresztben nőtt?

A bölcsesség fogak csak a legritkább esetekben töltik be a eredeti szerepüket, gyakran az állkapocsban maradnak, ahol semmilyen panaszt nem okoznak. Ha azonban nem egyenesen, hanem ferdén nőnek, nyomást gyakorolhatnak a szomszédos fogakra, így eltolhatják és elferdíthetik a többi fogat.

Ha a bölcsességfog csupán részben bújik elő, a fogtisztítás nehezebbé válik, ami gyulladáshoz, fogszuvasodáshoz vagy akár tályoghoz is vezethet.

Ezek miatt a szájsebészeti kezelések nagy részét teszik ki a bölcsességfog műtétek

Míg a felső bölcsességfogak eltávolítása aránylag egyszerű, az alsó bölcsességfogak a kemény alsó állkapocscsontban bizony okozhatnak meglepetéseket. Ferde, fekvő, vagy keresztben álló bölcsességfogak eltávolítása időt és tapasztalatot igényel érdemes tehát ezt a kezelést tapasztalt szájsebészre bízni.

szájseb-bölcs-copy-3.jpg
Az egyszerű bölcsességfog eltávolítás:
  • Nem szükséges sebészi eszköz használata
  • Az előtört alsó bölcsességfogak 35%-ban így távolíthatók el
  • A felső bölcsességfogaknál ez a szám 96%
Ne várja meg az utolsó utáni pillanatot!

Jöjjön el és válasszon tapasztalt, empatikus szájsebész szakorvost! Egy fogeltávolító műtétet halogatni nem csak felesleges, de veszélyes is, hiszen a fog gyulladása gócos elváltozás, mely az egész szervezetre káros hatással van.